. Research skills in initial teacher training in Chile

Authors

DOI:

https://doi.org/10.38123/rre.v3i1.275

Keywords:

investigación, formación inicial docente

Author Biography

Rodrigo Sobarzo-Ruiz, Universidad Adventista de Chile

Physical Education teacher with mention in Adapted Physical Education and Bachelor of Education and postgraduate studies acquiring a Master's degree in Physical Education.
He works as a research professor at the Adventist University of Chile in the career of Pedagogy in Basic General Education, working on the line of investigation of Initial Teacher Training together with the Development of Investigative Skills in undergraduate. He additionally fulfills the function of Director of the Center for Multidisciplinary Research and Study in Sciences.

References

Bastidas-Terán, F. (2022). Líneas-estructuras de investigación: sinergia clave para la administración de la ciencia en las universidades. Revista Realidad Educativa, 2(2), 7–32. https://revistas.uft.cl/index.php/rre/article/view/231

Bermúdez-Sarguera, R., Estrella-Acencio, L. P., Huerta-Cruz, C. A. y Garcés-Silva, R. E. (2021). Lugar de la metodología de la investigación en la estructura curricular de la carrera Educación Inicial. Revista Cubana de Educación Superior, 40(2), e2. http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0257-43142021000200002&lng=es&tlng=es .

Ceballos-Ospino, G. A. y Rodríguez-de Ávila, U. E. y Pérez-Anaya, O. (2019). La formación de investigadores en el pregrado. Duazary, 16(1),11-13. https://www.redalyc.org/articulo.oa?id=512162369004

Curbelo Molina, D. (2020). Labor del tutor en la formación de habilidades investigativas en los estudiantes de tecnología de la salud. MediSur, 18(4), 740- 745. http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1727-897X2020000400740&lng=es&tlng=es .

Delgado, J. M. (2021) La investigación científica: su importancia en la formación de investigadores. Ciencia Latina, Revista Científica Multidisciplinar, 5(3). https://ciencialatina.org/index.php/cienciala/article/view/476/585

Mamani-Benito, O. J. (2019). La asesoría de tesis en pregrado: una labor que requiere un nuevo enfoque. Revista Médica Herediana, 30(2), 124-125. https://dx.doi.org/https://doi.org/10.20453/rmh.v30i2.3555

Sánchez Ruiz-Tagle, M. I. (2021). Desarrollo de habilidades argumentativas en estudiantes de Cuarto Básico: un estudio de caso. Revista Realidad Educativa, 1(1), 124-148. https://doi.org/10.38123/rre.v1i1.59

Sobarzo-Ruiz, R., Carrasco, C. y Gallo, E. (2022). Aproximaciones hacia la formación inicial docente en la investigación postpandemia. Boletín Opiniones Iberoamericanas en Educación, 4(29), 12-14. http://ojs.umc.cl/index.php/bolibero

Sobarzo-Ruiz, R. A., Lárez-Hernández, J. H. y Parada-Ulloa, M. M. (2021). La formación de investigadores en educación: Una mirada desde la formación inicial docente. Municipalidad de Lima. https://doi.org/10.5281/zenodo.5105026

Published

2023-01-12

How to Cite

Sobarzo-Ruiz, R. (2023). . Research skills in initial teacher training in Chile. Revista Realidad Educativa, 3(1), 163–166. https://doi.org/10.38123/rre.v3i1.275

Issue

Section

Letters to the Editor